Ocak 07, 2010

YORUMLARDAN

Sevgili sünter çevreyle ve korumayla ilgili yazıma yorum yapmış.Bende bu yorumu sizlere aktarıyorum.GELECEK ÇOCUKLARIMIZIN,TORUNLARIMIZIN...DÜNYA BİZE EMANET!

Teşekkürler sünter.
Ben bütün bu yazdiklarinin yüzde 80ini uyguluyorum hic zor degil. Herkese tavsiye ederim.
Benim bu bilince varmam daha ziyade televizyonlarin aksam sabah halki bigilendirmesinden kaynaklandi. Özel programlar var burda(Almanya). Uzun uzun uygulamali bir sekilde anlatan gösteren. Bir yilda 700-800€ (Yaklasik 1700 TL) cebinize kaliyor. Hadi dünyayi düsünmediniz cebinizi düsünün. Her yil en az 1000-1700 arasi bir parayi cöpe atmis oluyorsunuz.Bizim su paramiz-elektrik paramiz-cöp paramiz da ciddi eksilmeler oldu. Kalorifer de ise sadece bir derece eksiltmekle bile yillik 300€ eksildi. Yil sonu aidatlari gelince de sanki havadan gelmis gibi seviniyoruz.
Bu kadar net nasil biliyorum. Ayni evde oturan yan komsumdan.Evin metre karesi ayni. Evde yasiyanlarin sayisi da ayni ama onlar her yil üste para verirken biz üste para aliyoruz:)Alisverise giderken illaki yanimda file yada sepetim olur. Naylon posetler burda parayla veriliyor marketlerde. Türkiyede ise hala bedava.
Su naylon posetlerin toprakta binlerce yil kaldigini bile bile aliyoruz hala.

Burda bu bilinc daha fazla.Cevre temizligine cok önem veriyorlar. Sadece önem degil ceza da veriyorlar. Insanoglu zora girmeden hic bir sey yapmaya yanasmiyor. Avrupada ki düzen de sadece cezalarin yüksek olusuyla saglaniyor. Yoksa onlarin bizden daha medeni olusuyla degil. Bir de bigilendirme cok fazla. Bizde televizyonlar hala bütün günü kari koca kavgasi birde evlendirme saklabanliklariyla oyalaniyorlar.

Hergün böyle yayinlara daha fazla yer versinler bakin o zaman nasil degismeye baslar insanlarin cevre bilinci.

1 yorum:

  1. Sevgili Neri,
    biraz mahcup bir sekilde tesekkür ediyorum sana:))
    Yorumu gönderince farkettim "eyvah nerdeyse post kadar olmus yorumum " diye:))

    Sevgiler

    YanıtlaSil


UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.