Mart 31, 2009

METABOLİZMAYI ÇALIŞTIRMANIN YOLLARI 3.BÖLÜM


















Aslında bunları vakit buldukça hepimiz yapmalıyız.

30 dk.spor yaparak ne kadar kalori harcıyoruz.Kendimizi buna göre ayarlıyabiliriz.

Bisiklet;
Hızlı pedal çevirerek 30 dk.da 260 kalori harcıyoruz.
Yüzme;
Serbest yüzme ile 300 kalori ,kelebek stili ile 450 kalori,
sırtüstü stil ile 200 kalori harcarsınız.
Hafif koşu;
Açık havada 30 dk.koşu 300 kalori verdiriyor.
Eğer koşamıyorsanız hızlı bir tempoda yürüyerek bu kaloriyi verebilirsiniz.
Tenis;
30 dk.lık tenis oynamayla 250 kalori verebilirsiniz.

Benim yaptığım,hızlı yürümek,pedal çevirmek ve vücudu esnetme hareketleriydi.
Yapılması gereken bu hareketleri rutin bir hale getirmektir.Siz nelerden hoşlanıyorsanız onu yapın.

Daha fazla nasıl kalori harcarız

*Birden bire kalori harcamayın,vucudu alıştıra alıştıra kaloriyi azaltmaya bakın.
*Kaslarınızı çalıştırın.Vucudu esnetin.(Su şişeleri çok işe yarıyor.)
*Erken yatın,erken kalkın.Bu işte uyku çok önemli.
(Akşam yemeğini çok hafif yiyin)
*Meyva ve sebzeyi çok tüketin.
(Açlık hissettiğinizde,dolabınızda yıkanmış sizi bekleyen meyve ve sebzeler olsun.Tuzağa düşmeyin)
*Kesinlikle öğün atlamayın.Hatta öğün aralarınızda meyve,sebze,fındık,ceviz gibi şeyler yiyin.Bünyenizi bir nevi kandırın.
*Proteini ihmal etmeyin.Proteinler daha çok yağ yakılmasına yardımcı olur.
( Ben bir et yemiyen olarak proteini, daha çok yoğurt,yumurta,sütle dengelemeye çalışıyorum.Ama B12 kırmızı ette olduğu için eti tüketmek gerekiyor.)
Enerji için protein ve yağlar şart.Bunlarıda abartmadan yemeliyiz.

9 yorum:

  1. Sanirim benim artik spordan uzak durma vaktim geldi bu cirozlukla :))

    YanıtlaSil
  2. Hemşom merhabalar
    ne kadar güzel bilgileri paylaşmışsın.
    Geçen seneye kadar kilo problemim vardı.
    O zamanlar şu metabolizma işine kafayı fena takmıştım.Ama çok faydasını gördüm.
    Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Yaz geliyor fazla kilolardan kurtulmak lazım değilmi?
    Ama ben kolay kolay kilo veremiyorum malesef. Yemediğim halde nasıl veremiyorum anlamıyorum. Azda olsa sporda yapmaya çalışıyorum ama nafile :(

    Verdiğin bilgiler için teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yardımım olursa çok mutlu olurum,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. canım benim ne güzel bilgiler bunlar başa dert bu metabolizma olayı inşallah bendede fayda eder :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bilgiler bunlar sağol.Bir de uygulayabilsem daha güzel olacak ama:(

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir konuya değinmişsiniz.benimde metabolizmam çok zayıf olduğu için yazılarınızı çok dikkatli okudum

    YanıtlaSil
  8. yarın diyete diriyorum ama bu yemek siteleri beni mahfediyor ay şu güzel olmuş şunuda yapiiim filan.yazın çok güzel kulağıma küpe olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler..ihtiyacım olan bilgiler..

    selamlar..

    YanıtlaSil


UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.